Drie musketiers alweer op avontuur

18 maart 2015 - Mbabane, Swaziland

Vannacht heeft het veel geregend en dat deed het vanmorgen nog. Dat mocht de pret niet drukken, want er stond een wildpark survival op het programma. We reden rond kwart over negen weg, op weg naar het wildpark. Hoe meer we die kant op kwamen, hoe mooier het weer werd. Uiteindelijk bereikten we in een keer, jawel je leest het goed, het wildpark. De zebra's kwamen ons al tegemoet. Wat een mooie beesten zijn dat! We hadden alle gelegenheid om ze te bekijken en te fotograferen. Daarna dronken we wat op een prachtige plek, met uitzicht op een meer. Je zag broedende vogels en in het water grote vissen en zeeschildpadden. Na een sanitaire stop trokken we de wandelschoenen aan om een wandeling door het park te maken. Wat een prachtige omgeving en wat boften we om zo door de bergen te wandelen. Ik genoot er met volle teugen van. Onderweg zagen we vogels met prachtige kleuren. We passeerden een krokodil, die we helaas niet goed op de foto kregen. We wandelden verder, inmiddels was het zo'n dertig graden. We passeerden een kloof en klommen in de mooie natuur. Helaas was ons richtingsgevoel niet zo goed, dus we hebben een aardig ommetje gemaakt. Daardoor zagen we waterschildpadden en diverse apen. We kwamen ook impala's en wilde zwijnen tegen. Moe, maar voldaan, passeerden we het basisstation waar ons een broodje kip wachtte. In de auto viel ik in slaap, zo moe was ik. Toen ik weer in het land der levenden was kwamen we bij een markt, waar we nog wat souveniertjes kochten. Daarna haalden we de jongens uit school, leuk om ook hun school te zien. We rustten wat uit in de tent en genoten van onze laatste maaltijd: macaroni. 's Avonds deden we met elkaar het spel Monopoly Deal, een door Ancilla meegebracht spel dat we vaak speelden. We eindigden met gebed door en voor elkaar. Het afscheid valt ons allemaal zwaar.

Zo dichtbij...Wauw

1. Ancilla Hilboesen:
    22 maart 2015
    Wat was dit ook weer een mooie dag hè. En vooral een bijzonder eind van de dag wat we niet snel zullen vergeten.